lördag 20 november 2010

Ja se det snöar..


Hej igen!
I går var jag nere med min lillmatte och lillhuse och så stor matte på stranden! Det var kul- jag sprang och sprang,framm och tillbaka som en liten galning. Men vattensammlingarna var lite kalla och lite små läskiga. Först sprang jag rakt ut för att tvärnita då jag stod med vatten en bit upp på tassarna och börja undra vad var detta??
Men det som var mest intresant var förståss att få springa, springa och så käka på den halvrötna tången. Matte tyckte jag luktade skunk då vi kom hem och halva jag var täckt av en geggeig sörja- så det blev raka vägen in i duschen för min del!

I dag har vi fått snö! Alla i familjen var vaknat tidigt i dag så redan kl 8 var vi alla påklädda och var ute och busade runt i snön! Hur kul som helst! Framför allt då man kunde bita och jaga barnens pulkor- ja jag försökte allt dra pulka jag med- men den ville inte förflytta sig. Så fick bli att bita i snöret.
Nu ska jag sova en stund för att sedan gå ut och busa igen! hej hej så länge..

1 kommentar:

  1. Hej,
    Vilken härlig bild du har på sötnosen. Han klär fint i snön.
    Kram från oss alla

    SvaraRadera