söndag 11 september 2011

Utställningsdax igen...

Ja i går,lördag var det då åter dax för lite utställning. Denna gången var det till Sofiero turen gick till. Hit kom även mamma Sandy, halv syrran Vega och kullsyskonen Nala & Pepzie. Var så roligt att få träffa alla igen- även om vi inte fick springa runt och busa, vilket jag tror de flesta av oss helst ville göra...
-även i dag var matte mycket nöjd med mig och min visning i ringen! Ett Excellent blev det även denna gången. Så vi är nöjda och ser fram emot fortsättingen på vår utställnings kariär..

I dag söndag har vi varit i Onsala och avslutat våran apporteringskurs. i dag var det vatten arbete och testa vilt som stod på schemat.
Ja- detta med att simma är lite svårt tycker jag.. det är jättekul men jag får liksom inte till detta med att simma. Så nu blir det simmträning för hela slanten innan vädret blir för kallt!
Ja då det gällde viltet- var jag ingen spontan apporterare av duvan som det var i dag. Däremot visade jag intresse och efter lite retning tog jag ett stadigt tag och vandrade stolt runt med duvan i munnen och vingarna hängandes åt alla håll!! ( tyvärr ingen bild på detta då matte hade full sjå att hantera mig..)

Känns lite tråkigt att kursen redan är slut- men har fått många bra övningar och tips som vi ska fortsätta jobba på. Dessutom tycket kursledaren att vi varit så trevliga och roliga att jobba med så vi ska fortsätta att träffas par gånger till innan vintern tar fart...

1 kommentar:

  1. Mamma Sandy är superstolt över sina barn som både är snygga och duktiga.
    Andjaktens sänder en jättekram till er alla

    SvaraRadera